fredag 25. juli 2014

Trøndelagskysten- Kristiansund (hurtigrute), stopp: Farstad strand (dag 13)

Endelig på sykkelen igjen. Var fint å reise med Hurtigruta, rakk å lese ut ei av bøkene jeg har med og fikk levert den i bokkassa på Kristiansund bibliotek. Kvitt et halvt kilo! Nasjonalt lånesystem er så kjekt når det fungerer. Du trenger ikke slepe på lånte bøker land og strand, men leverer dem ganske enkelt på (nesten) hvilket som helst bibliotek, så sender de videre til eierbiblioteket. I dag leste jeg ut Karitas kaos på lerretet, og syns den var riktig bra. Og lang, men det var kanskje nødvendig.

I morges våknet jeg av at hurtigruta svingte og la inn til kai i Trondheim i halv sjutida. Måtte på do, og da trodde kjæresten at det var slutt på nattesøvnen, men jeg kom og la meg igjen og sov en time til. Vi lå ute på dekk 4, riktig koselig var det.

Dagen gikk stort sett med til å småspise. Kroppen min var litt i ulage, kanskje av sjøgang, men sikkert også fordi den fikk hvile helt. Sitte i ro en hel dag. Turapetitten er aktiv også når vi ikke sykler! Kanskje spesielt da. Da har skrotten tid til å kjenne på sultfølelsen.

Vi sykla 2 mil langs Atlanterhavsveien etter å ha tatt buss vel 3 mil fra Kristiansund. Nå satser vi på å campe uten telt, håper det ikke regner i natt. Vi har funnet oss ei nydelig sandstrand... sukk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen ...