lørdag 26. juli 2014

Farstad sand - Ona fyr (dag 13)

Dagen starta med litt våte soveposer siden nattefukta hadde vært ganske høy. Jeg drømte om rim på dyna, så jeg må ha frosset. Riktig så galt var det ikke, men i femtida vekket jeg kjæresten sånn at vi kunne koble sammen soveposene. Da ble det bedre.

Den første biten i dag gikk flatt og fint. Det passa meg utmerket, for kroppen var ganske treig. I Bud traff vi på et par. De var kjempehyggelige og sa at vi kunne få ferske egg fra hønsegården deres. Dessverre fant vi ikke huset deres, men tanken var utrolig fin.

Også i dag har det vært temmelig varmt. Jeg holdt på å forgå, for det var nesten vindstille. 33 grader i sola. Høres deilig ut, men for sykling er det litt i overkant.

Nå sitter vi på ferja til Ona fyr, forresten søsterskipet til Vengsøy hjemme i Tromsø. Alt ser likedan ut, forskjellen er at her ligger det sveler i stedet for vafler. Selvsagt har vi smakt...

Vi gleder oss til å se hvordan det ser ut i havgapet her på mørekysten... Det skal visst være fine strender på Ona. Men i kveld slår vi opp teltet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Koselig med en liten hilsen ...